۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۶۲۱۴۸۰
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح کرد؛

مسؤولان خودباخته برای کشور بن بست می‌سازند | فرصت سوزی نتیجه سازش با کدخدا

مسؤولان خودباخته برای کشور بن بست می‌سازند | فرصت سوزی نتیجه سازش با کدخدا
قالیباف گفت: امروز برخی از مسؤولان کشور وادادگی در مقابل تفکر غرب و غرب زدگی دارند و خودباخته هستند بنابراین خودشان برای کشور بن بست می‌سازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، محمدباقر قالیباف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امشب در همایش یاد یاران خراسان جنوبی که در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد اظهار داشت: بعد از چهل سال انقلاب اسلامی و بعد از دوران دفاع مقدس آنچه که تداوم انقلاب را تضمین کرده فرهنگی بوده که در دوران دفاع مقدس تشکیل و تولید شد.

وی با بیان اینکه فرهنگ برخاسته از قرآن و عترت در دوران دفاع مقدس شکل گرفت، گفت: این فرهنگ بعد از یک هزار و 400 سال در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی تداعی شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: انسان‌هایی در دوران دفاع مقدس تربیت شدند که با ایمان بودند و ایمان‌های آن‌ها تقویت و استعدادها و خلاقیت در کنار این ایمان نمایان شده است.

قالیباف تصریح کرد: فرهنگ شهادت، ایستادگی و مقاومت در دوران دفاع مقدس ایجاد شد و امروز وقتی به آن دوران نگاه می‌کنیم می‌بینیم که قلب‌ها و ایمان ما نسبت به سنت‌های الهی محکم می‌شود و این سنت‌های الهی امروز نمایان و جلوی چشمان ما است.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس بسیاری از کشورها علیه ایران بسیج شدند و تجهیزات و امکانات را در اختیارات دشمنان قرار می‌دادند و بیش از 30 کشور و ملیت در جنگ وجود داشتند ولی توانستیم کشور ایران را حفظ کنیم و امروز ایران اسلامی فرصت‌های بزرگی در حوزه مادی و حوزه سخت پیدا کرده است.

ایران در حوزه علوم و صنعت نظامی پیشرفته است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ایران به محبت اهل بیت(ع) و فرهنگ قرآنی شناخته می‌شود، خاطرنشان کرد: ایران در حوزه علوم و صنعت نظامی پیشرفته ترین و لبه علم دنیا است و این دو با هیچ صنعتی قابل مقایسه نیستند و از بقیه صنایع جلوتر هستند لذا این از دستاوردهای دوران دفاع مقدس بوده است.

قالیباف اظهار کرد: ما در آن زمان توان ساخت یک خمپاره نداشتیم اما امروز موشک‌هایی به دستان جوانان این مرز و بوم ساخته شده و هر جا اراده کنند به صورت نقطه‌ای مورد هدف قرار می‌دهند و این آورده‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است.

وی افزود: این آورده‌ و فرهنگ دو بال داشته که یکی از آن‌ ایمان به خدا و دیگری مردم بوده است و این دو رمز پیروزی ملت ایران در دوران دفاع مقدس بوده و جوانان در دوران دفاع مقدس جز اینکه به خدا فکر کردند باور به سنت‌های الهی داشتند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بیشترین شهیدان در کشور زیر 20 سال سن داشتند و عمده فرماندهان بین 20 تا 27 سال بودند، گفت: این حرف‌هایی که امروز غرب زده‌ها می‌زنند آن روزها هم می‌زدند و تفکر بنی صدر و غرب گرایی این بود که زمین بدهید و زمان بخرید و همان زمان می‌گفتند برای حمله به دشمن باید سه برابر آن توان نظامی داشته باشیم لذا اگر توان نداریم باید آتش بس را بپذیریم و اعتقادی به باورها و سنت‌های الهی نداشتند.

آمریکا ذلیل ترین زمان خود را در منطقه سپری می‌کند

قالیباف با بیان اینکه امام راحل جز برای خدا گامی برنداشته و جز برای خدا کلامی نگفتند، بیان کرد: امروز آمریکا ذلیل ترین زمان خود را در منطقه سپری می‌کند و آن‌ها داعش را سازماندهی کرده اما در عراق هیچ غلطی نکردند و در سوریه هم نتوانستند کاری کنند.

وی عنوان کرد: آمریکا وقتی کوچکترین تجاوزی به کشور کرده با تجهیزات تمام ایرانی جواب آن‌ها را دادیم و آن‌ها این تجهیزات ایرانی را باور نکرده و متحیر شدند؛ این تجهیزات و تکنولوژی به دست خود جوانان ساخته و شهامت زدن آن را به سمت دشمن هم دارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به مسؤولان گفت: حواستان باشد این خدا همان خدایی است که در دوران دفاع مقدس افتخار و عزت را به ما داده لذا به باورها و سنت‌های الهی ایمان بیاورید و این خدای دفاع مقدس همان خدای حوزه اقتصاد هم است و این جوانان و مردم نیز همان جوانان و مردم دهه 60 و دهه 50 هستند که با دستان خالی انقلاب کردند و خسارت‌های مالی و جانی را دیدند و هزینه کردند؛ همین مردم و جوانان می‌توانند اقتصاد کشور را نجات دهند.

نتیجه سازش با کدخدا، فرصت سوزی و تنبلی است

قالیباف با بیان اینکه داشتن ایمان به خدا و در مقابل کفر ایستادن یعنی عزت و غیرتمندی، جوان و نشاط، پیشرفت و استقلال، افزود: وقتی به جای خدا، کدخدا برای ما محور شود و به دنبال سازش با کدخدا باشیم نتیجه آن فرصت سوزی و تنبلی و سستی است؛ در قدرت بایستید و کاری نکنید مجبور شوید به مردم دروغ تحویل دهید و سازش با دشمن یعنی وابستگی و ترس و ذلت.

وی بیان کرد: می‌گویند سازش خوب اما کدام سازش؟ مگر ما جنگ طلب و به دنبال جنگ هستیم؟؛ در تاریخ 130 ساله کشور دیدیم استکبار و کفر به دنبال منافع خودشان هستند و نمی‌توان به آنها اعتماد کرد لذا نباید مردم را از این چیزها ترساند و بگویید مبارزه و ایستادگی تا کجا! انسان ناراحت می‌شود که می‌گویند با دریافت چند میلیارد دلار و سازش مشکلات کشور حل می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در فرصت برجام هم نفت کشور فروخته می‌شد و بر اساس گزارشات در روز 2.5 میلیون بشکه فروخته شده و حدود 80 میلیارد دلار درآمد کشور بوده است لذا با این درآمد چه مشکلاتی از کشور حل شده که امروز با 15 میلیارد دلار می‌خواهید مشکلات را حل کنید.

قالیباف بیان کرد: رشد اقتصاد کشور متاسفانه منفی شده و مشکلات گرانی و معیشتی و بیکاری از طرف دشمن حل نمی‌شود و تمنا کردن از دشمن خطای نابخشودنی است و این زیبنده کشور نیست و به جای تمنا کردن به دشمن به مردم اعتماد کرده و تنبلی نکنیم.

اقتصاد را دولتی‌تر نکنیم

وی با بیان اینکه اقتصاد را دولتی‌تر نکنیم و اجازه دهیم اقتصاد مردمی‌تر باشد و جوانان این کشور را باور کنیم و به آنها فرصت دهیم، گفت: امروز برخی از مسؤولان کشور نیز وادادگی در مقابل تفکر غرب و غرب زدگی دارند و خودباخته هستند بنابراین خودشان برای کشور بن بست می‌سازند و این خودباختگی سبب بن بست خودساخته برای اقتصاد کشور می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: به جوانان با خلاق و با اخلاص اعتماد کنیم و اگر اعتماد نشود اقتصاد به دست دلالان و قاچاقچیان می‌افتد و در ارز 4 هزار و 200 تومانی که توزیع شده مشکلات و معضلاتی کشور پیدا کرد اما هیچ وقت نگفتیم تحریم برای اقتصاد کشور تاثیر نمی‌گذارد یا تحریم کاغذ پاره است همانطور که دفاع مقدس سخت بوده، تحریم‌ها هم سخت است اما با اطمینان می‌گوییم در یک برنامه پنج ساله اقتصاد کشور به نقطه ثابت و باثبات و به سمت جهش مثبت حرکت خواهد کرد.

قالیباف گفت: اگر تلاش‌های خود را بیشتر کنیم ارز هم پایین‌تر می‌آید؛ ناکارآمدی که در کشور وجود دارد تنها در حوزه قوه مجریه نیست بلکه در تمام قوا مشکلات است و باید تلاش کنیم این مشکلات برطرف شود و در قوه قضاییه نیز با حضور آیت الله رئیسی امیدی در دل های مردم ایجاد شده که امیدواریم گام‌های مهمی برداشته شود.

وی با اشاره به انتخابات مجلس در سال جاری بیان کرد: مجلس شورای اسلامی در راس امور است اما کدام مجلس؟ مجلسی که کارآمد و وکیل المله باشد نه وکیل الدوله و مجلسی که دردمند مردم و کاردان باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باید در انتخابات پیش رو تحت تاثیر جوسازی فرهنگ غرب نباشیم و دل ببندیم به کسانی که دل در گروی ملت و دغدغه مردم دارند و سعادت کشور و مردم را می‌خواهند؛ حزب و گروهی خاص موضوع ما نیست بلکه موضوع ما خدمت به مردم و آرمان‌های انقلاب است./9314/پ202/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳
قالی باف تو انتخابات بد آورد اگه زمان میر حسین بود برنده می شد
1
0